Strony Akademii Morskiej w Gdyni mogą korzystać z plików cookies. Możesz określić warunki ich przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.

Biznes Elektroniczny

Biznes Elektroniczny

Kierunek: Innowacyjna Gospodarka

Studia stacjonarne i niestacjonarne II-go stopnia – 4 semestry - dyplom magistra

JAKĄ WIEDZĘ ZDOBĘDZIESZ?

Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

  • Istoty oraz fundamentalnych cech gospodarki elektronicznej,
  • Mechanizmów funkcjonowania rynków biznesu elektronicznego,
  • Uwarunkowań ekonomicznych, społecznych i prawnych funkcjonowania organizacji w gospodarce elektronicznej,
  • Strategicznego wykorzystania zasobów informacyjnych w działalności przedsiębiorstw,
  • Metod analizy, projektowania i oceny pozycji strategicznej firmy na rynkach biznesu elektronicznego,
  • Analizy otoczenia organizacji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych,
  • Zarządzania ryzykiem i zmianą, będącymi integralnymi składowymi funkcjonowania firm w gospodarce elektronicznej,
  • Możliwości i narzędzi pozyskiwania środków finansowych metodą crowdfundingu,
  • Marketingu elektronicznego oraz kreowania wizerunku firmy w Internecie,
  • Efektywnych metod komunikacji z wykorzystaniem narzędzi IT,
  • Uwarunkowań ekonomicznych i technologicznych dla inicjatyw w zakresie tworzenia startup-ów.

JAKIE ZDOBĘDZIESZ UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE SPOŁECZNE?

Absolwent posiada umiejętności i kompetencje społeczne  z zakresu:

  • Zastosowania technologii informacyjnych do zarządzania przedsiębiorstwem,
  • Budowania strategii biznesowych pozwalających rozpocząć lub prowadzić działalność przedsiębiorstwa w Internecie,
  • Projektowania, wdrażania i wykorzystania platform handlu elektronicznego,
  • Wykorzystania dedykowanych narzędzi wspomagających zarządzanie relacjami z klientem,
  • Efektywnego wykorzystania narzędzi marketingu elektronicznego w działalności organizacji,
  • Wykorzystania mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku firmy oraz działaniach marketingowych,
  • Oceny ryzyk oraz szans powodzenia innowacyjnych modeli biznesu elektronicznego,
  • Wykorzystania narzędzi analityki biznesowej wspomagających podejmowanie skutecznych decyzji,
  • Zarządzania serwisami internetowymi,
  • Doradztwa w zakresie zastosowań gospodarczych technologii informacyjnych,
  • Pracy samodzielnie oraz w zespole projektowym, w tym organizowania i zarządzania takimi zespołami oraz brania odpowiedzialności za powierzone mu zadania,
  • Samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych.

GDZIE MOŻESZ PODJĄĆ PRACĘ?

Absolwent, będąc wyposażonym w interdyscyplinarną wiedzę oraz umiejętności z zakresu ekonomii, zarządzania, marketingu oraz nowoczesnych narzędzi informatycznych, jest przygotowany do pracy w firmach, które dążą do zdobycia przewagi konkurencyjnej dzięki szerokiemu i umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi informatycznych w swojej działalności. Jest przygotowany do pracy w roli analityka potrzeb firm i organizacji w zakresie IT, konsultanta w zakresie doboru odpowiednich dla danej firmy narzędzi IT, jak również w roli eksperta w obszarze wdrożeń narzędzi IT w firmach, pozwalając im bardziej sprawnie i wydajnie funkcjonować w gospodarce elektronicznej. Zdobyta wiedza oraz umiejętności pozwalają również absolwentowi prowadzić własną działalność gospodarczą.