BADANIA NAUKOWE
Badania naukowe prowadzone przez pracowników Katedry Marketingu i Metod Ilościowych obecnie obejmują następujące problemy:
W obszarze marketingu:
Zarządzanie marketingowe w organizacji ze szczególnym uwzględnieniem warunków niepewności
Analiza zastosowanie niekonwencjonalnych form marketingu ma współczesnym rynku regionalnym i globalnym. Nowe formy komunikacji marketingowej w przestrzeni gospodarczej i społecznej.
Relacje marketing-sztuka; znaczenie sztuk wizualnych w przekazie marketingowym a kształtowanie postaw społecznych
Marketing w turystyce i hotelarstwie; modyfikacja i adaptacja działań w okresie pandemii Covid-19 oraz po jej ustąpieniu. Diagnoza nowej struktury podmiotowej sektora.
Zarządzanie czynnikiem ludzkim w turystyce (strona podażowa i popytowa); Kształtowanie postaw i kompetencji pracowników sektora turystycznego ze szczególnym uwzględnieniem hotelarstwa.
Zarządzenie terytorialne ze szczególnym uwzględnieniem obszarów transgranicznych; Wielopoziomowe zarządzanie współpracą transnarodową
Rozwój regionalny i rozwój miast. Marketing w rozwoju terytorialnym. Współpraca podmiotów w kreowaniu produktów regionalnych. Współpraca transgraniczna i rozwój turystyki. Marketing w zrównoważonym rozwoju jst.
Zarządzanie marką. Ewolucja marki i jej znaczenie na rynku podmiotów gospodarczych. Marka pracodawcy. Marka terytorialna
W obszarze metod ilościowych
Zarządzanie zrównoważonym rozwojem gospodarczym regionów miejsko-przemysłowych ze szczególnym uwzględnieniem zanieczyszczeń powietrza
Zarządzanie obszarami miejskimi poprzez zrównoważony rozwój a jakość życia mieszkańców i turystów.
Zarządzanie środowiskiem w regionach aglomeracji miejsko przemysłowych jako element zrównoważonego rozwoju obszarów miejsko przemysłowych w tym obszaru Morza Bałtyckiego z uwzględnieniem aspektu transgranicznego
Modelowanie stochastyczne i eksploracyjne oddziaływania zanieczyszczeń powietrza na zdrowie mieszkańców aglomeracji miejsko przemysłowych w krótkim i długim okresie czasu
Statystyczne modele oceny jakości danych pomiarowych oraz diagnostyki pomiarowej w systemach informacyjnych
Stochastyczne modele równoważności wyników pomiarów czujników niereferencyjnych w modelowaniu zanieczyszczeń powietrza
Metodologia badań ilościowych oraz modelowania statystycznego i eksploracyjnego
Modelowanie w Monitoringu Środowiska
Analiza i prognozowanie rynków kapitałowych i nieruchomości.
Wpływ sieci społecznościowych na kształtowanie się kapitału ludzkiego i społecznego.
Mobilność społeczna i zdrowie.