Badania Naukowe

Głównym kierunkiem badań naukowych i prac rozwojowych jest wpływ czynników środowiskowych, technologicznych i ekonomicznych na kształtowanie jakości i bezpieczeństwa w cyklu życia towarów w aspekcie zrównoważonego rozwoju, a także badanie postaw i zachowań konsumentów wobec tych towarów. Badania te prowadzone są w trzech obszarach:

Systemowe zarządzanie jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem – czynniki techniczne, technologiczne i konsumenckie zapewnienia jakości produktów oraz procesów w aspekcie zrównoważonego rozwoju

  • Analiza wpływu systemu oceny zgodności na jakość wyrobów i zapewnienie bezpieczeństwa konsumenta.
  • Doskonalenie znormalizowanych systemów zarządzania jakością, środowiskowego i bezpieczeństwem
    w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych różnych branż.
  • Optymalizacja zarządzania jakością w laboratoriach badawczych.
  • Analiza ksenobiotyków i kontrola jakości wybranych elementów środowiska z wykorzystaniem nowoczesnych metod instrumentalnych.
  • Badanie wpływu czynników społecznych, gospodarczych i środowiskowych na zrównoważony rozwój w aspekcie kształtowania jakości życia i efektywnego zarządzania
  • Badanie jakości kształcenia,
  • Badanie jakości życia z wykorzystaniem wskaźników normy ISO 37120.

Kształtowanie i ocena jakości towarów

  • Optymalizowanie cech sensorycznych i fizykochemicznych produktów spożywczych.
  • Ocena mikrobiologicznych zagrożeń wybranych produktów spożywczych.
  • Ocena jakościowa i zdrowotna  produktów spożywczych (zawartość witaminy C, antocyjanów, chlorofili, karotenoidów, zdolność zmiatania wolnych rodników DPPH, ogólna zawartość polifenoli, metale ciężkie, azotany V i III, substancje słodzące).
  • Ocena zafałszowań i autentyczności produktów.

Technologiczne, przechowalnicze i konsumenckie aspekty kształtowania jakości i bezpieczeństwa żywności

  • Rola zjawisk powierzchniowych w kształtowaniu cech funkcjonalnych żywności, mikrostruktura powierzchni, izotermy sorpcji, matematyczne modele sorpcji.
  • Kształtowanie jakości i trwałości przechowalniczej produktów innowacyjnych.
  • Ocena postaw i zachowań konsumentów wobec żywności.
  • Komercjalizacja produktów.

 

 

Podmiot udostępniający: 

Katedra ZJ

Wytworzył informację:

M.Schmidt
03.11.2017
Wprowadzenie:
M.Schmidt 03.11.2017
Ostatnia modyfikacja:
a.talaga 10.04.2025