prof. dr hab. Barbara Marciszewska
PROF. DR HAB. BARBARA MARCISZEWSKA
Zainteresowania badawcze: ekonomika turystyki, rekreacji, kultury, marketing usług, ekonomia doświadczeń, zarządzanie procesami w sektorze usług.
Przynależność do organizacji i stowarzyszeń naukowych:
W przeszłości:
- AIEST
- ATLAS Association for Tourism and Leisure Education (reprezentant uczelni)
- GTN
Obecnie:
- GTPS
Funkcje zawodowe, społeczne i honorowe:
- Dyrektor Instytutu, dyrektor studiów podyplomowych, kierownik katedry.
- Rektor uczelni niepublicznej.
- Ekspert KE ds. programu TEMPUS.
- Członek Rad Naukowych polskich i międzynarodowych konferencji; członek rad naukowych czasopism.
Wybrane publikacje:
- Biełuszko K., Marciszewska B. (2018)Room rate parity vs. Rate fences in the context of price discrimination theory: the case of the Polish hospitality market. Argumenta Oeconomica, s. 41 (2), s. 113-133.
- Marciszewska B., Wanagos M.(2018) MARKET COMMUNICATION IN AN INTERCULTURAL ENVIRONMENT OF THE SERVICE SECTOR.W: Social and Economic Development. "Sustainability from an Economic and Social Perspective". s. 469-475.
- Marciszewska B. (2016), Fieldwork: is it a competitive or complementary tool in e-learning for tourism? ECEL 2016 - Proceedings of the 15th European Conference on e- Learning.
- Marciszewska B., Marciszewski K.(2012), Arts management and change in tourism products : a space for a new hotel offer? Scientific Journal no. 658. Economic Problems of Tourism vol. 1(17) / University of Szczecin, s. 159-170.
- Marciszewska B., Marciszewski K.(2012), Promoting tourism products via 3D graphic arts. New challenges for tourism promotion : tackling high competition and multimedia changes / ed. by Peter Keller, Christian Laesser. - Berlin: Erich Schmidt Verl., s. 51-68;
- Marciszewska B., Staszewska A. (2007), Tourism SMEs in the context of sustainability: a case study of Pomerania Voivodship, Poland. Tourism in the new Europe : perspectives on SME policies and practices / ed. by Rhodri Thomas, Marcjanna Augustyn. - Amsterdam : Elsevier, s. 109-121;
- Marciszewska B. (2006), Cultural tourism and socioeconomic development in Poland. Cultural tourism in a changing world : politics, participation and (re) presentation / ed. by Melanie Smith and Mike Robinson. - Clevedon : Channel View Publ., s. 71-85
- Hall D., Smith M. and Marciszewska B. (2006), Tourism in the new Europe. The Challenges and Opportunities of EU Enlargement, CAB International, Wallingford.
- Marciszewska B. (1998), Participation in free-time sport recreation activities : comparison of Gdańsk Region, Poland and Guildford, United Kingdom. Leisure, time amd space : meanings and values in people`s lives / ed. S. Scraton: Leisure Studies Association, s. 177-191.
- Marciszewska B. (2005) Emotional arts marketing - creating tourist value. Tourism Review., vol. 60 no. 3, s. 29-34.
- Marciszewska B.(2001), The consumption of cultural tourism in Poland. Cultural attractions and European tourism / ed. by Greg Richards. - New York : CABI Publ., s. 215-226
- Marciszewska B. (1999), Konsumpcja usług rekreacyjno-sportowych. Gdańsk: AWF
- Marciszewska B. (1998), The socio-economic conditions of the development of sport in Eastern and Central European countries in the 1990s. Multilateral sprint seminar on evaluating progress in sports development since 1989, Budapest, 1-2 april 1998 : report Strasbourg: [Committee for the Development of Sport], s. 12-20 [też w jęz. franc. Le conditions socio-economiques du developpement du sport dans les pays d`Europe ..., s. 15 - 20].
- Marciszewska B. (1996), Marketing usług rekreacyjno-sportowych, Warszawa. RCMS.
Inne ważniejsze osiągniecia:
- udział w międzynarodowych zespołach badawczych;
- wykłady w uczelniach zagranicznych.
Podmiot udostępniający:
Zakład MMI
Wytworzył informację:
J.Cichowska
13.09.2021
Wprowadzenie:
J.Cichowska 13.09.2021
Ostatnia modyfikacja:
J.Cichowska 13.09.2021