Program

Menu


Projekt pt. „PROGRESS - Rozwój naukowo-badawczy Uniwersytetu Morskiego w Gdyni w naukach o zarządzaniu i jakości” dofinansowany ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości”. Wartość dofinansowania projektu wynosi 1 551 000,00 zł. Nr RID/SP/0023/2024/01

Szkolenie w zakresie metodyki prowadzenia badań naukowych
 i nawiązywania współpracy z ośrodkami w kraju i za granicą
w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości

Cel szkolenia:

Wzrost kompetencji pracowników WZNJ i doktorantów w zakresie przygotowania i realizacji badań naukowych i intensyfikacja współpracy z otoczeniem zewnętrznym w celu komercjalizacji wyników badań naukowych.

Termin szkolenia:

23-24 września 2024 rok

Dzień I 23.09.2024

9:00-11:15 zajęcia (3 godziny lekcyjne) Metodologia badań. Jak przygotować i zrealizować własny projekt badawczy cz. I

Znaczenie metodologii dla realizacji projektu badawczego, istota metody naukowej, podstawowe cele badań, różnica między badaniami eksploracyjnymi, opisowymi i wyjaśniającymi. Etapy i przebieg procesu badawczego, znaczenie poszczególnych etapów dla prawidłowego przebiegu procesu badawczego.

11:15-11:30 przerwa

11:30-13:00 zajęcia (2 godziny lekcyjne) Metodologia badań. Jak przygotować i zrealizować własny projekt badawczy cz. II

Pojęcie eksplikacji, operacjonalizacji, hipotezy badawcze – istota,  prawidłowe formułowanie. Wyzwania projektu badawczego, minimalizacja potencjalnych błędów i trudności, proces ewaluowania projektów.

13:00-14:00 przerwa obiadowa

14:00-15:45 zajęcia (3 godziny lekcyjne) Badania ilościowe. Budowa kwestionariusza ankiety cz. I

Specyfika badań ilościowych, paradygmat ilościowy. Problemy badawcze szczególnie predestynowane do badań o charakterze ilościowym, mocne i słabe strony metod ilościowych, metody ilościowe vs. metody jakościowe, triangulacja i jej znaczenie w procesie badawczym. Podstawowe metody i techniki stosowane w badaniach ilościowych.

Dzień II 24.09.2024

9:00-11:15 zajęcia (3 godziny lekcyjne) Badania ilościowe. Budowa kwestionariusza ankiety cz. II

Budowa narzędzia badawczego, test istotności pytań kwestionariuszowych. Struktura narzędzia badawczego, preambuła i jej rola w procesie badawczym, formułowanie pytań w kwestionariuszu badawczym. Typy pytań i ich stosowanie, najczęstsze błędy w formułowaniu pytań badawczych i ich eliminacja, rola metryczki w ankiecie.

11:15-11:30 przerwa

11:30-13:00 zajęcia (2 godziny lekcyjne) Badania jakościowe. Analiza danych jakościowych

Istota badań jakościowych, problemy badawcze szczególnie predestynowane do badań jakościowych. Analiza danych jakościowych. Podstawowe metody i techniki badawcze w badaniach jakościowych. Synektyka, myślenie kreatywne, myślenie krytyczne.

13:00-14:00 przerwa obiadowa

14:00-15:45 zajęcia (3 godziny lekcyjne) Komercjalizacja wyników badań i budowanie marki osobistej naukowca

Sposoby komercjalizacji wyników badań. Znaczenie komercjalizacji dla badacza. Strategie prezentowania badań. Medialna widoczność vs. naukowa widoczność, networking w nauce i jego zalety.

Prowadząca:

dr hab. Magdalena Szpunar, prof. Uiwersytetu Śląskiego

Wytworzył informację:

11.09.2024
Wprowadzenie:
M.Schmidt 11.09.2024
Ostatnia modyfikacja:
M.Schmidt 18.09.2024